X
تبلیغات
مهندسی علوم صنایع غذایی
صنایع غذایی ,افزودنیها ,فرآوری موادغذایی ,فوایدموادمختلف

ﻣﻦ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻼﻏﯽ ﮐﻪ ﺭﻓﺖ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ، ﮐﻪ ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺑﺎﻏﻤﺎﻥ ﺗﺒﺮ ﺍﺳﺖ !
.
.
رسیده ام به حس برگی که میداند باد از هر طرف بیاید سرانجامش افتادن است !
.
.
سرسوزنی اگر مرا میخواست ، زمین و زمان را به هم میدوختم !.
.
ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﻛﻪ ﺭﻓﺘﻲ ﻭ ﻣﻦ ﺍﻳﻨﮕﻮﻧﻪ ﺷﻜﺴﺘﻢ

.
ﺩﻳﻮﺍﺭ ﺩﻟﻢ ﺭﻳﺨﺖ ﺑﻪ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﺳﻜﻮﺗﻢ.
.
این روزها احساس میکنم چقدر شبیه سکوتم ، با کوچکترین حرفی میشکنم
شکنم !

نوشته شده توسط atefeh در ساعت 9:2 بعد از ظهر | لینک  | 

http://naghmehsara.ir/wp-content/uploads/2013/04/errt.jpg

چه فرق می کند که چرا یا از چه وقت یا چطور شد که ...

    چه فرق می کند ...؟

وقتی تو باید باور کنی و نمی کنی

    و

        من باید فراموش کنم که نمی کنم .

........................................................


نوشته شده توسط atefeh در ساعت 8:57 بعد از ظهر | لینک  | 

ويتامين هاي شير شتر:

ويتامين هاي B1، B2، اسيد فوليك و اسيد پانتوتنيك در شير شتر، پايين و محتواي B6 و B12 شير شتر مشابه مقادير موجود در شير گاو مي باشد، اما نسبت به شير انسان بالاتر است.

شير شتر، نياسين و ويتامين C بيشتري نسبت به شير گاو دارد.


ادامه مطلب
نوشته شده توسط atefeh در ساعت 11:1 بعد از ظهر | لینک  | 

  • به ادمه مطلب بروید

  • ادامه مطلب
    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 1:22 قبل از ظهر | لینک  | 

     

    سبزیجاتی مثل کلم ،گل کلم ، بروکلی ،خردل سبز ،شلغم که دارای ترکیبات ضد سرطان هستند

    چرا این سبزیجات برای سرطانی ها خوب هستند؟

    این سبزیجات دارای ماده ای به نام ایزوتیوسیانات هستند که این ماده با سرطان می جنگد.

    آیا می توان احتمال ابتلا به سرطان را از خود دور کرد ؟

    با مصرف سبزیجات برگ سبز احتمال ابتلا به سرطان تا 72 درصد کاهش می یابد.

    پیشگیری ازسرطان

    بدن ما برای انجام فعالیت های خود به مواد مغذی احتیاج دارداین مواد مغذی برای مقابله با سرطان وبیماری های قلبی ،فشار خون ،سکته ،دیابت و ضعف استخوان ها کارهای مفیدی را انجام می دهند .رژیمی که شامل مقدار کافی میوه ها ، سبزیجات وغلات است می تواند سرطان را نابود کند به طور کلی 35نوع از 100نوع سرطان بوسیله تغذیه صحیح درمان می شوند.

    تحقیقات نشان داده که رژیم غذایی یکی از مهمترین عوامل برای جلوگیری 80 درصد از سرطان های روده ، سینه وپروستات می باشد. موسسه غذا تغذیه گفته است مردم باید روزانه 5 تا 9 واحد سبزیجات مصرف کنند هر واحد شامل یک لیوان سبزی خرد شده یا نصف لیوان سبزی پخته شده است .

    موسسه سرطان گفته است اگر میوه ها وسبزیجات را در سفره غذایی خود وارد کنید از آنجایی که این غذاها دارای فیبر زیاد وچربی اشباع کم می باشند سرطان ودیگر بیماریهای مزمن و خطرناک را از بدن خود فراری داده اید.

    چه برنامه ای برای مقابله با سرطان باید داشته باشیم ؟

    1-ورزش کنید

    2-چربی غذایتان را کم کنید

    3-میوه را در برنامه غذایی روزانه خود وارد کنید .خوردن سیب تا 50 درصد خطر سرطان ریه را کم می کند.

    4-غذاهایی که حاوی لوتئین می باشند از قبیل بروکلی ،اسفناج وآب پرتقال را مصرف کنید که موجب کاهش سرطان ریه می شوند.

    5-سیگاریهایی که چای سبز می نوشند موجب کاهش تخریب     میشوند وبه همین دلیل سرطان را از خود دور می کنند.
    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 10:38 بعد از ظهر | لینک  | 

    .

    آيا مي دانيد يكی از عوامل مؤثر بر هوش و موفقيت تحصيلي، عوامل تغذيه اي هستند؟

         آيا مي دانيد صبحانه ناهار و شام سالم = مصرف همزمان پنج گروه اصلي غذايي و رعايت اصول تغذيه صحيح مصرف ميوه جات، سبزيجات، ماهي و مغزهاي گياهي + ورزش = قلب سالم

         مصرف روغن نباتي جامد، دنبه و گوشت هاي چرب = سكته قلبي

         تغذيه سالم + كنترلِ وزن، چربي، فشارخون + ورزش + دوري از دخانيات = قلب سالم

         مصرف روغن زيتون و روغن كانولا (كلزا) به جاي روغن نباتي جامد = قلب سالم

         عدم مصرف انواع ساندويچ، غذاهاي آماده، سرخ شده و چرب = قلب سالم

         مصرف انواع نوشابه هاي گازدار = افزايش دفع كلسيم + پوكي استخوان + اختلال رشد قدي كودكان

         مصرف شير، ماست، پنير و كشك كم چرب (زير 5/2% چربي) همراه با ورزش منظم و مستمر باعث استحكام استخوان و پيشگيري از پوكي آن مي گردد.

         با افزايش مصرف ميوه ها و سبزي ها: ويتامين ها، موادمعدني، فيبر و مواد ضد سرطان بدن را تأمين كنيم.

         با افزايش مصرف ماهي: تأمين امگا3، سلامت اعصاب، طراوت پوست و استحكام استخوان ها را تضمين نمائيم.

         خوردن صبحانه = افزايش قدرت يادگيري، تمركز، كارايي و بهره وري

         پخت سالم مواد غذايي = آبپز، بخارپز و كبابي

         مصرف غذاهاي چرب، سرخ شده، شور و فست فود باعث: چاقي، افزايش فشارخون، ديابت، سرطان، بيماريهاي قلبي عروقي و پوكي استخوان مي گردند.

    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 12:25 بعد از ظهر | لینک  | 

    کنسرو ماهی تون در روغن

    فرآورده ای است از گوشت یک یا چندگونه از ماهی های تون پس از آماده سازی وتولید شامل

    انجمادزایی ،قصابی ،شستشو(باآب سردآشامیدنی) پخت اولیه وجداسازی زواید غیرگوشتی

    (پوست فلس واستخوان ) درون ظروف غیر قابل نفوذ پرشده وپس از افزودن نمک وروغن

    درصورت لزوم سایر مواد دربندی شود.بمنظورانجام سترون تجاری تحت فرآیند حرارتی قرار می گیرد .برید ادامه مطلب

     

     


    ادامه مطلب
    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 11:54 قبل از ظهر | لینک  | 

    در شمارش کلی کپک باید شکلش راببینیم اما در اشیرشیا وجود گاز وحلقه

    وکمپلکس تشخیص میدهیم در اشیرشیا آثار میکروارگانیسم را می بینیم .

    به اپیدمولوژی باید اهمیت دهیم وآلودگی ثانویه به  نمونه وارد نکنیم از اصول بعدی

    استریلیزاسیون است شرایطی مهیا می کنیم که وسایل عاری از میکروارگانیسم

    باشند .2نوع استرلیزاسیون داریم : مرطوب وخشک

    بقیه در ادامه


    ادامه مطلب
    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 1:48 بعد از ظهر | لینک  | 

    گیاه دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرک و قابض است و به عنوان تقویت کننده اعمال هضم گردش خون به کار می رود.

     برای رفع دردهای عضلانی بسیار نافع است.از این گیاه برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی که با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشکن استفاده می شود.

    همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال کاربرد دارد.

    دارچین تقریباً هیچ میزان کالری  ندارد، به همین خاطر افراد دیابتی بدون ترس از افزایش وزن، می توانند

    از آن استفاده کنند.این گیاه در کاهش چربی و کلسترول خون نیز دارای تأثیرات مثبتی است و افزودن

    مقدار کمی دارچین به قهوه صبحانه، چای روزانه، آب پرتقال یا غلات مفید است.

    اثر مهم دیگر آن پایین آوردن تب است تا حدی که امروزه آن را به شکل قرص و کپسول برای پایین آوردن تب، استفاده می کنند.

    دارچین خاصیت عجیب دیگری نیز دارد و آن ایجاد مصونیت در بدن در مقابل امراض است. اگر حس کردید

    ضعیف شده اید و ممکن است بیمار شوید، چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا

    ضعف شدید دارید، چای دارچین بهترین دارو است.

            از مصرف طولانی مدت اسانس آن در بارداری پرهیز نمایید.

    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 1:56 بعد از ظهر | لینک  | 

    برخی پنیرها با مایه پنیر تهیه می شوند که اصطلاحا آنزیمی به نام رنت یا رنین به آن می زنند؛ در حالی که پنیرهایی مانند پنیر پیتزا بدون مایه پنیر یا آنزیم تولید می شوند و در واقع، با اسید، شیر را منعقد می کنند. البته شیر را به روش های گوناگونی منعقد می کنند که یکی از این روش ها استفاده از اسیدهای مختلفی از جمله اسیدسیتریک یا اسید استیک است. پنیر پیتزا، پنیری است که هم لخته آن را می توان با اسید درست کرد و هم بعد از لخته شدن شیر، لخته ها را داخل آب پنیر ایجاد شده کمی حرارت می دهند و اصطلاحا می پزند. بعد لخته ها را از آب جدا کرده و پرس می کنند و آبشان را گرفته و سفت می کنند.

     

    این کار باعث می شود بافت پنیر کمی کش دار و لاستیک مانند شود. سپس با حرارت دادن این حالت کش آمدن بیشتر نمایان می شود. البته اینکه یک پنیر پیتزا خوب کش بیاید یا نه، ارتباط مستقیمی به روش تولید درست و مدت زمان پخت لخته ها دارد. اگر توانایی کارخانه تولیدکننده بالا باشد و روش تولید را به خوبی انجام دهد، کیفیت پنیر بالا رفته و در اصطلاح بیشتر کش می آید.


    در ضمن یادتان باشد که پنیر پیتزا برخلاف پنیرهایی که با مایه پنیر تهیه می شوند، نیازی به رسیدن ندارد. برخی پنیرها را بعد از تهیه در یخچال نگه می دارند تا برسند و همین رسیدن سبب تغییر مزه آنها می شود. به علاوه، پنیر پیتزا در مقایسه با پنیرهای معمولی به همان میزان پروتئین دارد چون وقتی شیر لخته می شود، بیشتر پروتئین در لخته باقی می ماند. آنچه در آب پنیر می رود بیشتر املاح، قند و مقدار کمی پروتئین است و می توان گفت میزان پروتئین پنیر پیتزا با پنیر صبحانه برابری می کند.

    اما چربی پنیر پیتزا با پنیر صبحانه کمی متفاوت است و مقدار آن بستگی به نوع شیری دارد که در تهیه آن مورد استفاده قرار گرفته است. البته به برخی پنیرها بعدا چربی اضافه می شود مثل پنیرهای خامه ای که وقتی لخته تشکیل شده و آب پنیر جدا شد به لخته، خامه یا کره اضافه می کنند و بعد آن را قالب گیری کرده و نهایتا پنیر خامه ای یا پنیرهای پرچرب تولید می شوند. بنابراین میزان چربی پنیر پیتزا یا هر پنیر معمولی دیگری به نوع شیر و چربی اضافه شده در مراحل بعدی آن بستگی دارد.


    قاعدتا روی بسته بندی همه مواد غذایی باید خصوصیات کامل از جمله میزان چربی، پروتئین، نمک و کالری درج شده باشد ولی متاسفانه در ایران این موضوع خیلی جدی گرفته نمی شود. در رابطه با کلسیم نیز باید گفت پنیر پیتزا هم مانند سایر لبنیات یکی از منابع خوب تامین کلسیم به حساب می آید ولی چون نمک و چربی آن زیاد است بنابراین در مقایسه با یک لیوان شیر کم چرب به صرفه نیست تا کلسیم مورد نیاز روزانه مان را با خوردن این نوع پنیر تامین کنیم.

     

    نوشته شده توسط atefeh در ساعت 0:54 قبل از ظهر | لینک  |